Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Maledivský úvod

Jak se to stalo, že jsem ocitl na Maledivách? Hledal jsem, hledal jsem práci, stáž mimo Evropu, až došlo na Maledivy a už jsem tady. Tímto blogem se chci s Vámi, moji drazí čtenáři, podělit o své zážitky, které budu zažívat během svého pracovního pobytu na Maledivách. Už jsem sice jednou blogoval, ale neřekl bych, že jsem zkušený blogger. Ale rád bych se zlepšil.

Cestoval jsem se přes 40 hodin a se dvěma přestupy. Čekání bylo dlouhé, zvláště v Colombu. Ale třetího května jsem (ne přílíš slavnostně :-D ) vystrčil poprvé nos na ostrovech, o kterých se povídá, že jsou rájem na zemi ;-) Místní teplota byla samozřejmě na vyšší úrovni, než v naší vlasti. Sice jsem to čekal, ale můj termoregulační systém NE! Takže první tři dny byly z tohohle pohledu docela krušné. Sprcha byla a stále je jedním z mých nejbližších místních přátel. 

A co tady vůbec dělám? Pečuju o návštěvníky, kteří přilétají strávit dovolenou na jednom z velkého počtu maledivských resortů. Původně jsem bydlel na Hulhumalé, což je umělý ostrov, který by měl sloužit jako nové osídlení pro obyvatele hlavní města Malé. Tedy až po dokončení! V současné době je necelá půlka hotová a druhá rozestavěná. Ale nachází se tam opravdu nádherná pláž. Škoda jen, že jsou tam vlnolamy. Po týdnu jsem přestěhoval přímo do administrativního centra Malediv. Město je velmi zajímavé. Nejlepší je samozřejmě ta atmosféra. Tu na resortech nenačerpáte! Potkáte se s místními. Zajdete na čaj (já tedy spíš něco studenějšího). Když srovnám obě místa, tak existuje jeden velký rozdíl. Ruch velkoměsta. To naprosto sedí pro Malé. Přibližně sto tisíc obyvatel je namačkáno na velmi malé ostrůvku, což je dosti cítit, když se procházíte. Je to prostě centrum Malediv a to se vším všudy. 

Toť úvodem vše! Už se pomalu a jistě pracuje na pokračování :-)

Autor: Jirka Novák | sobota 24.5.2014 7:22 | karma článku: 11,80 | přečteno: 620x
  • Další články autora

Jirka Novák

Moje vodní patálie aneb ta voda opravdu občas neteče! (EV)

To se občas stává, že nastane nějaký problém s dodávkou vody. Zde jsou moje zkušenosti z Malé.  

4.12.2014 v 14:46 | Karma: 3,37 | Přečteno: 99x | Diskuse| Cestování

Jirka Novák

Moje další poprvé a ostrov Mudhdhoo (EV)

Koukal jsem na ně pořád a ne a ne s nimi cestovat. Dočkal jsem se. Poprvé jsem s hydroplánem letěl na "pracovní" výlet na ostrov Mudhdhoo. Nevěděl jsem, co od toho letu čekat. Ale hezký zážitek to byl. Nejlepší na tom byl ten krásný pohled na Maledivy ;-)

11.9.2014 v 18:06 | Karma: 6,71 | Přečteno: 354x | Diskuse| Cestování

Jirka Novák

Maledivský ramadán (EV)

Slyšel jsem o něm hodně! Ale zažít ho na vlastní kůži je úplně něco jiného. Tedy muslim nejsem a nestanu se jím. Pokud však žijete v muslimské zemi, což Maledivy rozhodně jsou (a ne všichni si to uvědomují), musíte se přizpůsobit podmínkám toho posvátného měsíce islámu.

28.7.2014 v 19:35 | Karma: 7,56 | Přečteno: 591x | Diskuse| Cestování

Jirka Novák

Jak jsem upekl kus čerstvého tuňáka! (EV)

"Tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne." A ono se opravdu utrhlo. Celou dobu jsem chodil kolem rybího trhu, že si tam koupím nějakou rybu, až jsem prostě neodolal a koupil si ji :-)

13.7.2014 v 20:07 | Karma: 9,07 | Přečteno: 572x | Diskuse| Cestování

Jirka Novák

Odvrácená tvář ráje! (EV)

Všichni návštěvníci sem jezdí, protože je tu krásně. Průzračné čisté moře, romantické ostrovy a perfektní služby. To je naprostá pravda. Ale za tím vším se skrývají i místa, která by rozhodně nikoho nelákala.

10.7.2014 v 20:32 | Karma: 7,72 | Přečteno: 721x | Diskuse| Cestování

Jirka Novák

Další pracovní výlet aneb první šnorchlování (EV)

Přišlo to nečekaně! Ve středu večer! Šéf mi oznámil, že místo něj pojedu na jednodenní fam trip. A kamže? Na ostrov Ihuru a zároveň s prohlídkou ostrova Vabbinfaru.

22.6.2014 v 16:45 | Karma: 7,71 | Přečteno: 398x | Diskuse| Cestování

Jirka Novák

Po stopách pravidelného zpívání! (EV)

Pořád se opakuje. Každý den! Co je to může být? Při pohledu z okna ho můžu dokonce i vidět, tedy místo, ze kterého ten tajuplný zvuk vychází. Běžně ho slyším, když pochoduju směrem ke molu nebo když peláším do kanceláře. Je všudypřítomný!

17.6.2014 v 15:40 | Karma: 5,27 | Přečteno: 242x | Diskuse| Cestování

Jirka Novák

Jak jsem putoval po resortech! (EV)

K mé práci je potřeba kromě dobré znalosti místního letiště, také znalost resortů, kam naše klienty posíláme. Byl jsem proto vyslán, abych dělal doprovod našim italským partnerům v rámci fam tripu. A bylo to super!

14.6.2014 v 17:15 | Karma: 8,02 | Přečteno: 619x | Diskuse| Cestování

Jirka Novák

Pinawala, Dambula, Sigiriya, Zahrada koření a Kandy! (EV)

Pro někoho neznámá jména míst. Ale pro cestovatele, kteří již byli nebo se v budoucnu chystají na Srí Lanku, jsou to hojně navštěvovaná místa. Já jsem tam byl taky. Čtyři krásné dny (i s cestou). Stoprocentně se tam budu vracet!

11.6.2014 v 19:07 | Karma: 8,10 | Přečteno: 420x | Diskuse| Cestování

Jirka Novák

Co mi přijde zajímavé! Zatím! (EV)

Teď se lehce podíváme na věci, které mě v Malé zaujaly :-) Kupříkladu, jak jsou Maledivci pořádní, jak je to tu s provozem na silnici.

3.6.2014 v 22:02 | Karma: 6,57 | Přečteno: 265x | Diskuse| Cestování
  • Počet článků 11
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 445x
Před nedávnem jsem dostudoval a nabírám nové zkušenosti mimo Evropu. Momentálně se nacházím na Maledivách ;-)

Seznam rubrik