Moje další poprvé a ostrov Mudhdhoo (EV)

Koukal jsem na ně pořád a ne a ne s nimi cestovat. Dočkal jsem se. Poprvé jsem s hydroplánem letěl na "pracovní" výlet na ostrov Mudhdhoo. Nevěděl jsem, co od toho letu čekat. Ale hezký zážitek to byl. Nejlepší na tom byl ten krásný pohled na Maledivy ;-)

Na cestu jsem se opravdu velmi těšil. Nemohl jsem vůbec dospat. Vstával jsem asi o půl hodiny dřív. Nasnídal jsem se a pelášil jsem na letiště. Přišly drobné peripetie s hledáním mého doprovodu, agentky Nadine. Tedy přesněji já jsem dělal doprovod jí. Ale uspěl jsem a přesunul jsem na hydroplánové letiště, kde mě umístili do lounge. Byla taková útulná a až na nás dva úplně prázdná. A samozřejmě naprosto očekávaně byl let opožděn, což pro mě již překvapení tedy rozhodně nebylo :-) Pak to nastalo přesun k letadlu, poslední kontrola palubního lístku a nástup přímo do mašiny. Pro mě ne úplně příjemný, musel jsem se opravdu hodně ohnout, pro obry to rozhodně není. Dokonce Japonka (poloviční oproti mě) se praštila do hlavy a to je co říct! ;-) Usadil jsem do sedadla, přikurtoval a čekal na odlepení se... Chce se mi říct od země, ale to by bylo špatně, správně je od vody :-). Ještě jsme obdrželi poslední bezpečnostní pokyny od pilotů. Ti usedli za kniply a začali spouštět vrtule na křídlech a začali jsem plout k odletové dráze. Srovnali jsme a potom to začalo, vzlet! Pocit dobrý, ale takový standardní jako u "normálního" letadla. A následovaly úžasné pohledy na překrásné tvary atolů. Prostě krása! To se musí vidět. Vřele doporučuju ;-)

Naši cílovou destinaci, ostrov Mudhdhoo, jsem rozpoznal už z dálky. Následně jsme přistáli na drobné plošině, kde si nás vyzvedla dhoni a odjeli jsme směrem k ostrovu. Recepci jsme vynechali, náležitosti potřebné registraci jsme zařídili už v loungi, a zavezli nás do našich vilek. Rozdíl byl jen v tom, že Nadine měla plážovou vilku s bazénem a já bez. Já si prohlídl svoje obydlí a navlíknul plavky a ponořil se do mořských vln. Pláž byla, po minulých zkušenostech, očekávaně prázdná, čehož jsem si fakt užil :-). Pak jsem si dal samostatnou prohlídku-projížďku okolo ostrova. Každá vilka má totiž k dispozici kola. To jsem samozřejmě musel využít. Ve čtyři hodiny si nás pak vyzvedl místní manažer Mubaah a odjeli jsem v "golfovém" vozítka na oficiální inspekci. Opravdu zajímavá. Moc se mi všechny ty vilky líbili, i když jsme se tedy do všech úplně nedostali, ale i to stačilo :-)

Na večer jsme byli pozvaní do Sala baru, nad thajskou restaurací. Já si dal typický thajský koktejl, ale jméno ze mě už bohužel nedostanete ;-). Byl však vynikající. Hlavní a důležitou přísadou byla chilli paprička, takže to bylo doopravdy vostrý :-D. Následovala večer v restauraci pod námi. Vystihují to jen dvě slova: "Naprosto boží". Měl jsem jarní závitky, jako hlavní chod místní korálovou rybu a vše zakončené palačinkou. Opravdová lahoda. K tomu jsme popíjeli novozélandské vínko, takže po procházce do vilky, jsem moc dlouho nevydržel a usnul jako špalek :-)

Probudil jsem se do deštivého rána. Déšť pak naštěstí ustal, ale sluníčko se už neobjevilo. A na mě čekala snídaně. Ze švédských stolů mě velmi zaujal sýrový, kde jsem si užil širokou nabídku sýrů, která mě v Malé trošku chybí. Čerstvě lisované džusy byly také výborné. To jsem ještě doplnil čerstvými míchanými vajíčky. Prostě jen samé dobrůtky. Plně nasycen jsem se dovalil na vilku, kde jsem si sbalil svých pět švestek (počtem to rozhodně sedělo :-D ). Zavazadlo mi vyzvedli a já se přesunul k recepci, kde jsem objevil už čekající Nadine. Přidal jsem se k ní a za chvilku jsme byli vyzváni k přesunu k molu. Rozloučili jsme se s Mubaahem a dalším velmi příjemným personálem. Nasedli na dhoni a zamířili k přistávajícímu hydroplánu. Vyměnili jsme se s přiletivšími a usedli do sedadel a užívali jsme si zpáteční cestu do Malé.

 

English version: My next first time and the Mudhdhoo island

I was spying them very often, but still didn't succeed in travelling by them. Finally my wish has been fulfilled. It was my first time when I have ever flown by seaplane. I flew to my next "business" trip to the Mudhdhoo island. I had no idea what to expect from a seaplane flight. But it was very nice experience. The view from the sky at the Maldives was the best  :-).

I was looking forward to it very much. Sleeping didn't go well last night. I woke up half an hour earlier than I had planned. My breakfast was eaten and the way to the airport was followed. I had small mishap with searching my companion, travel agent Nadine. Later I succeed and moved to the resort lounge at the seaplane terminal. It was quite cosy and empty, except two of us. Of course our flight was delayed, which didn't make me suprised at all :-). So after some while we moved to our aircraft, then our boarding passes were checked and we were invited aboard. The inner space wasn't big enough for me. My back was bent quite a lot. Easily not spacious enough for giants. Much much smaller Japanese fellow-passanger even hit her head twice. Then I was seated, belted by myself and waiting take-off. Also last safety instructions were announced by pilots and they turned on propellers and seaplane was slowly moved  to the take-off runway. And then it happened, the take-off. It was quite "normal" take-off like in the usual" planes. The seaplane was leaving Male and awesome views from above made me amazed. You must see it. Warmly recommended ;-)

Our final destination, the Mudhdhoo island, could be recognized very easily. Then our seaplane landed next to the water ramp and we were picked up by the dhoni and sailed to the island. The reception was missed, 'cause registration had been already done in the airport lounge, for the first time we entered our our villas. The only difference was missing pool in my beach villa. After my villa's inspection I put on my trunks and run into the sea. The beach was empty, as usual. But I enjoyed it a lot. Afterwards I decide for my personal unofficial bike-riding island inspection. Bikes are complimentary to all villas. I had to have fun with it :-) At four o'clock we were picked up by our local manager Mubaah and our official inspection began in the "golf" buggy. Very interesting! I liked island villas. We couldn't visit all of them, but still it was very informative :-)

For the evening the invitation for Sala Bar was accepted. I tried signature Thai drink. No chance to get the name of it from me :-D It was brilliant. I really enjoyed it. It contained chilli like the main ingredience. So it was very very hot ;-) Subsequently we moved downstairs, to the signature Thai restaurant. My visit there can be depicted by one word. Marvellous! The spring rolls visited first my plate, secondly a reef fish and at the end the pancake with ice cream. Yummy! All tastes were accompanied by New Zealand wine. After short stroll I headed to my villa, where fell asleep quite quickly. 

I woke up to rainy morning. Fortunately the rain stopped than I left villa for my breakfast, but no sunny weather appeared that day. The breakfast was spread out on several tables. I was interested in the cheese table the most. I must admit I miss bigger choice of cheeses in Malé, where I am based. There was a table with fresh juices. Absolutely yummy! And the hot table wasn't bad at all. Scrambled eggs were very appreciated. What to say? Lovely breakfast! Fully loaded I relocated to my villa where I packed everything I had brought with me. So very few things :-) My suitcase was collected and waiting on the jetty. I followed it several minutes later, I also met there Nadine. We said goodbye to Mubaah and other very kind personnel. The dhoni took us to the water ramp and the landing seaplane. We exchanged with newcomers. We boarded it and enjoyed the way back :-)

Autor: Jirka Novák | čtvrtek 11.9.2014 18:06 | karma článku: 6,71 | přečteno: 354x
  • Počet článků 11
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 445x
Před nedávnem jsem dostudoval a nabírám nové zkušenosti mimo Evropu. Momentálně se nacházím na Maledivách ;-)

Seznam rubrik