Moje vodní patálie aneb ta voda opravdu občas neteče! (EV)

To se občas stává, že nastane nějaký problém s dodávkou vody. Zde jsou moje zkušenosti z Malé.  

Stalo se mi to už několikrát!

První byl nenadálý výpadek v průběhu odpoledne. Trval asi hodinku. Nic se nestalo. Dalo se to prostě přežít. 

Druhý už tak z nenadání nepřišel. Předcházelo tomu dlouhodobé neplacení účtů za vodné a stočné. Ne že bych já a moje spolubydlící byli tak nezodpovědní a nechtěli platit. Prostě a jednoduše nám žádné účty na nechodili, takže nic se platit nedalo. Poznal jsem to záhy, když jsem přišel z letiště a těšil se na osvěžující sprchu. A ono nic. Vyteklo pár zbylých kapek a to bylo vše. Původně jsem si myslel, že nastala situace podobná té první, náhodný výpadek. Avšak po chvilce čekání mi to nedalo zkontroloval jsem s mým kolegou, který má na starosti placení našich účtu, kdy jsme naposledy účet uhradili. A světe div se, bylo to před dvěma měsicí. Takže to bylo jasné. Já jsem posbíral všechny se peníze v hotovosti a letěl jsem na vodárny uhradit aspoň nějakou částku, aby nám vodu opět spustili. To se také po uhrazení poměrné částky stalo, tedy asi s hodinovým odstupem. Ale přece! Od té doby účty hlídáme, aby se to neopakovalo. Následující měsíc naštěstí přišel. Ale stejně by mě zajímalo, kam se ztratili ty předchozí účty. 

A třetí, výpadek se stal před Vánocemi. Zase netekla voda. První, co jsem udělal, bylo, že jsem zkontroloval, jestli máme uhrazené účty. Ty byly v pořádku. Začal jsem pátrat dál a bylo mi řečeno, že je někde v městě požár a voda neteče v celém Malé. Sice jsem nějaké zásoby balené vody měl, ale vyrazil jsem hledat další do zásoby. Avšak nebyl jsem sám. Bylo nás opravdu hodně a obchody byly vyprodané. Většinou už zbývaly jen malé (půllitrové) láhve nebo voda prostě už nebyla. Nakonec jsem se z místních zpráv dozvěděl, že vyhořela vodárna. Velmi vtipné bylo, jak slibovali, že to bude opravené hodně rychle. Ale jak postupně začali zjišťovat velikost poškození, termín se protahoval a protahoval. Takže z prvních pár hodin času na opravu se stalo DESET dní! Naštěstí se voda začala distribuovat zdarma. Pomohla Indie, Srí Lanka, Bangladéš a Čína. Buď doletěly letadla s balenou vodou nebo velké námořní lodě, které filtrovali mořskou vodu.

Ještě zmíním takové průběžné výpadky, které jsou zásadně kolem dvanácté hodiny v pátek, kdy se schyluje k hlavní modlitbě. Tedy ten výpadek jsem zaznamenal jen u nás. Ale myslím si, že je to způsobeno nedostatečným tlakem vody, protože v před vstupem do mešity si musí všichni věřící opláchnout nohy. A v pátek jich bývá opravdu hodně moc :-)

 

English Version: The water problems of mine, sometimes it doesn't work

Sometimes it happens that water doesn't work. So here they are my experiences.

First water failure was very random in one afternoon. It took only one hour and then it was working again. Nothing happened. I survived!

The second one was not random at all. It was caused by longer time when our water bill weren't paid. But no, we were very responsible and all bills, delivered to our apartment, were brought to our accountant. But these water bills weren't delivered, so they couldn't be paid. I got very enlightening experience, when I came back from the airport and was looking forward to showering as usual. There were only few waterdrops, that was all. Originally my first idea was aimed to previous situation, but after one hour I checked this situation with our accountant and realized where the mistake is. Our last water bill was paid two months ago, therefore our apartment was cut. So all my disposal money were collected and I was heading to the water company to do the necessary payments. When all was paid, the water began working after one hour. Since that experience we have been checking all bills, even if they are not delivered, which still happens.

The third situation happened at the beginning of December. Again no water. My first thing to do was to check if last bills had been paid and they had. So where was the problem? I heard information about some fire in town and this was the reason why water system didn't work. Though I had some water reserves, I left the apartment to look for some more. Naturally I wasn't the only one. This meant that water reserves in shop were sold out. I could find only small bottles of water (0.5 litre). Later I received information that the fire in town was a fire in the water company. So the water production was out of order. It was very funny to watch the company's promises about quick repair and reputting into operation. They were slowly realizing that damage are bigger and bigger, so the repair took longer and longer. So from several hours at the beginning to TEN days at the end. Fortunately the local government decided to distribute water bottles for free. Help was also brought from India, Sri Lanka, Bangladesh and China. Bottles of water were brought by air and also some marine vessels reached Malé. They were able to filtrate water. 

Also I must mention regular short failures Fridays around 12 PM, when main prayer is about to start. This happens only in our apartment (of course I don't check other apartments). In my opinion it is caused by insufficient water pressure. Before entrance to mosques believers are obliged to wash their feet and especially Fridays there is huge amount of them. 

 

Autor: Jirka Novák | čtvrtek 4.12.2014 14:46 | karma článku: 3,37 | přečteno: 99x
  • Počet článků 11
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 445x
Před nedávnem jsem dostudoval a nabírám nové zkušenosti mimo Evropu. Momentálně se nacházím na Maledivách ;-)

Seznam rubrik