Jak jsem upekl kus čerstvého tuňáka! (EV)

"Tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne." A ono se opravdu utrhlo. Celou dobu jsem chodil kolem rybího trhu, že si tam koupím nějakou rybu, až jsem prostě neodolal a koupil si ji :-)

Už z předchozích návštěv jsem věděl přibližnou cenu za středně velkou rybu, která měla odhadem dva kilogramy. Stojí 150 rufií (cca 194 Kč), což mi přijde dobrá cena. A také se platí za vykuchání 10 rufií (cca 13 Kč). Mezi velkým množstvím ryb jsem si vybral tu svou :-D Byl jsem tam dopoledne, to mají ještě slušný výběr. Mého tuňáka mi přenesli na "jatka", k vykuchávačům a filetovačům. Musím říct, že to byl opravdu slušnej fofr. Ani jsem to nestihl pořádně vyfotit a už jsem měl čtyři krásné filety připravené k naložení do pytlíku. A pak jsem pelášil na byt, abych si tuhle lahůdku mohl připravit a sníst.

K přípravě tuňáka jsem potřeboval tuňáka, brambory, cibuli, česnek, olej a sůl. Brambory s cibulí a česnekem jsem si oloupal a nakrájel na malé kousky. Filetu tuňáka jsem si opláchl, řádně osolil, vložil do pekáče a přidal olej. Vše jsem samozřejmě zasypal nakrájenou zeleninou ;-) Dal jsem tomu třicet minut. Jen tak pro jistotu. A docela se povedlo. Jíst se to dalo.

Celkově se však vyskytl jeden "problém", tedy hodně pozitivní. Toho tuňáka je tolik, že ho budu jíst ještě měsíc :-D

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

English version: Fresh tuna baking!

I have visited local fish market several times and I am so impressed by fish there so much that I decided to buy one. 

Previously I asked for a price of the middle-size tuna fish, aproximately two kilos. It costs 150 rufiyaas (about 7,2 Euro), which seems to be nice price. Disemboweling is not included, but it's cheap, only 10 rufiyaas (about 0,5 Euro). My tuna was chosen quite quickly from quite wide offer as it is usual in mornings. Fish butcher did it so quickly. Even there wasn't enough time to take pictures of my tuna disemboweling and four nice pieces were smiling at me. And I got on the way home to prepare and eat this awesome delicacy!

This the way how my cooking looked like. Potatoes, onions, garlic were peeled and chopped up. One tuna piece was washed, salted and put into the roasting pan, sprinkled by oil and at the end covered by chopped vegetable ;-) It took aproximately half an hour to get ready for eating and as I could feel, it was enough. I liked it!

However there was one "problem", considered very positively. I bought such a big amount of tuna meat that it will be eaten around one month and more :-D

Autor: Jirka Novák | neděle 13.7.2014 20:07 | karma článku: 9,07 | přečteno: 572x
  • Počet článků 11
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 445x
Před nedávnem jsem dostudoval a nabírám nové zkušenosti mimo Evropu. Momentálně se nacházím na Maledivách ;-)

Seznam rubrik